טיפ מספר 27: הסיני שולט בשיחה


באחת ההזדמנויות העסקיות שחשפתי, הבנתי שיש הזדמנות עסקית מרתקת לסינים במזרח אירופה.
תכננתי והכנתי מצגת נפלאה לטעמי ולטעם היועצים שלי,  ויצאתי לסין לרתום את אחד השותפים ליזמות המרתקת הזו.

ואכן, בפגישה רבת משתתפים ובהכנות לוגיסטיות מרובות , לפני תקופת הפוואר פוינט. ובהתאם למה שלמדנו במנהל העסקים באותה תקופה 'הצגתי את:
החזון, האסטרטגיה,     הטקטיקה,    היעדים,   ועוד ועוד

כבר בדקות הראשונות הבנתי שכול הקבוצה שיושבת מולי  הביטו במבט בוהה לעברי ,הם לא היו איתי.
ניסיתי  קצת להתלהב ואפילו למדתי אגדה סינית עתיקה כדי לייצר חיבור. ועדיין כלום.
בהפסקה קצרה שנוצרה ,  תוך כדי החלפת השקף, פנה אלי האיש ה "מבוגר" שבחבורה, שהוא היחיד שיש לו זכות  לדבר ושאל אותי


"מה דעתי על המשחק של מכבי תל אביב  אמש במדריד ?

הייתי  המום....מאיפה הוא יודע על מכבי תל אביב ?
מה פתאום ..עכשיו. באמצע המצגת. שאלה מסוג זה ?
מה עושים ?
הרי אני מוכרח להתייחס לשאלה, אין לי אפשרות להמשיך במצגת.
ואכן...כישלון גדול...חצי שנה של עבודה...אני מבולבל ומתבלבל  ומבלבל . והשומעים מרגישים בכך.
כך. המנהל הסיני לקח את השליטה בשיחה. הוא התכונן היטב לפגישה כמו בתורת הלחימה של סון דזה ,..... כן גם כן 2500 שנה
המנהל, שינה את שדה הקרב לטובתו . בעובדה שנאלצתי להתייחס לשאלותיו, ולאחר מכן להתייחסותו הוא הביא אותי  למיקום שהוא שולט בו. ואני בשדה הקרב מבולבל לגמרי, ולכן הוא ניצח.
לכן, בפרזנטציה תכנן מראש את מיקום המנהל , ודאג במשפטים שלך ליצור תחושה שהמנהל הסיני מנהל את הפגישה.

דאג שאת דברי הפתיחה יאמר הסיני. ואפילו שיציג אותך.
תתחיל ממחמאות . סופרלטיבים על החברה הסינית ועל תרומת המנהל.
איך.....צא  חקור, כמו שהסיני עשה. למד ודע את האויב......

נכון... קשה...מורכב...אבל...זה חלק מהאתגר....שהסיני ירגיש בשליטה על הפגישה.
אני מקווה שיצאתם עם ערך....
אז...תודה על האזנה...ונמשיך לטיפ הבא.....
שתפו בלינקדאין

אודות Avi Huberman

ה"חלום הרטוב" של כול עסק בינלאומי זה אכן להצליח לחדור ולהשתלב בשוק הסיני.
סבלנות. צניעות. ללא לחץ. השקעת זמן + ללמוד את התרבות הסינית = סוד ההצלחה
ניתן ליצור עימי קשר לטובת הרצאות בתחום העסקי עם סין, ליווי וייעוץ לעסקים בינ"ל בנושא עסקים בסין, ובכלל, להיפגש ולשוחח על תרבות סין המרתקת.
מייל: avi@cooperation4u.com
טלפון: 054-3190210
הוסף רשומת תגובה